Dragi NMK-jevci,
Z vsakim dnem smo bližje začetku novega šolskega leta in z vsakim dnem bolj diši po novih zvezkih, knjigah ter svežih bralskih pustolovščinah. Ustvarjalniki, ki se bodo kmalu prelevili iz virtualne v fizično obliko, že komaj čakajo, da spoznajo bralske nadobudneže, s katerimi se bodo družili skozi celo šolsko leto.
Novo poglavje projekta NMK začenjamo z veselim obvestilom: na naše uredništvo so že prispeli še topli izvodi NMK časopisa, ki ga boste prejeli v šolske knjižnice. Vabljeni, da si ga ogledate in si preberete več o knjigah, zgodbah, ustvarjalcih in ustvarjalkah, ki bodo z vami v prihajajočem šolskem letu. Tudi nekaj hecnih anekdot in zanimivih dejstev o deželah, iz katerih prihajajo avtorji, vas čaka v njem, zato se boste nedvomno z veseljem potopili med natisnjene vrstice.
Najbolj priljubljene dodatne dejavnosti
Izmenjava knjižnega junaka
Prijavljena skupina/razred izdela lutko literarnega junaka in jo pošlje “partnerski” skupini/razredu iz drugega vrtca ali šole.
Partnerske skupine za izmenjavo povežemo mi. Ko junak pride na gostujoči šolo, tam obišče vsakega učenca na domu, z njim pa potuje tudi zvezek, kamor lahko otroci (ob pomoči staršev) zapišejo, kaj vse je junak doživel. Po končani izmenjavi se junak vrne na matično šolo, poln potovalnih vtisov in nepozabnih pustolovščin.
Naj bralni kotiček
Vsi vemo, da je brati najlepše nekje, kjer nam je udobno in lepo. Kjer smo obdani s knjigami. Da lahko odmislimo vse ostalo in se prepustimo svetu med platnicami. Ustvarite naj bralni kotiček in sodelujte na natečaju. Razred, ki ustvari najlepši, najudobnejši in naj … hm …, najbralnejši bralni kotiček, nagradimo z lepimi knjižnimi nagradami.
Najdaljši bralni vlakec
Je na vaš peron že prisopihala lokomotiva? Čuha puha, čuha puha, ČU, ČU! Za vsako knjigo, ki jo posamezni učenec/učenka prebere doma ali v šoli, lahko na lokomotivo pripne nov vagon. Tako s skupnimi močmi sestavljate vaš razredni bralni vlak. Boste prav vi sestavili najdaljšega?
Mnenja o projektu
“V letošnjem letu je v projektu sodelovalo 16 oddelkov (to je 370 učencev od 1. do 5. razreda) in 24 mentorjev.
Poudariti bi želeli, da so bile izbrane knjige res zelo kvalitetne in z globokimi sporočili, ki so se učencev dotaknila. Z učenci smo pri branju in obravnavanju knjig uživali.
V letošnjem letu smo predvidene knjige brali ob različnih priložnostih. S seboj smo jih vzeli tudi na šolski tabor, kjer smo ob večerih našli čas za branje, kakšno smo prebrali pod krošnjami dreves v okviru gozdnih dni, preostale pa med književno vzgojo. Po branju smo razpravljali o vsebini, likih in sporočilih, ki so jih knjige posredovale ter seveda z veseljem ustvarjali in reševali zabavne naloge v Ustvarjalnikih. Gradivo smo prebirali skupaj, se o prebranem pogovarjali. Pogosto smo kakšno vsebino vzeli kot izhodišče za različne stiske.
Najpogosteje smo v vseh oddelkih obravnavo slikanic pričeli z ogledom ilustracije na platnici. Učenci so povedali, o čem mislijo, da bo zgodba govorila. Strinjamo se, da je za učence odlično zasnovano odprto razmišljanje in nadgrajevanje prebranega s kritičnim razmišljanjem in ustvarjanjem. Ker ni bilo napačnih odgovorov, so učenci uporabljali domišljijo in slišali smo veliko zanimivih idej, o tem, kaj se bo v slikanici zgodilo. Po branju je sledil doživljajski odmor. Nato so učenci obnovili zgodbo. /…/ Všeč nam je, da so vsebine zelo odprte in zato zelo primerne za nadgradnjo. Nadgradili smo jih z različnimi dejavnostmi, med katerimi so bile tako gibalne, likovne, glasbene.
Učenci so pri projektu radi sodelovali in se z veseljem odzivali na zastavljene naloge. /…/
Zdi se nam, da je učenje branja, predvsem pa pozitivno doživljanje ob branju ključen korak, ki omogoča razvijanje jezikovnih veščin in spodbuja njihovo kognitivno rast. Pri učenju branja je pomembno ustvariti pozitivno in spodbudno okolje. S takim načinom, kot ga izvajamo s vključenostjo v projekt Naša mala knjižnica otrokom omogočamo prijazen in spodbuden korak v svet branja.”
Mentorice in koordinatorica iz OŠ Toneta Čufarja Jesenice
Prijavite se TUKAJ.