fbpx

Rezultati natečajev NMK



TA-RA-TA-TA-TA-TA! Te novičke so še posebej vesele, slavnostne in razigrane, saj vam v njih z navdušenjem sporočamo nagrajence naših natečajev za spodbujanje veselja do branja. V aprilu so se zaključili kar trije natečaji, ki v projektu NMK predstavljajo zabavno dodatno motivacijo za druženje s knjigami. To so natečaj za najlepši bralni kotiček, natečaj za najdaljši bralni vlakec in literarno-likovni natečaj. Pri vseh treh natečajih ste nas razveselili z razigrano domišljijo in kar nekaj časa smo rabili, da smo pregledali vse krasne kotičke, prešteli vse osupljivo dolge vlakce ter prebrali in si ogledali vse čudovite spise in likovne izdelke. Če bi sodili po vas, dragi NMK-jevci, se nam za stanje bralne kulture pri nas ni bati, za kar se imamo zahvaliti vam, odličnim in zavzetim mentorjem in mentoricam branja, ki vsakodnevno netite iskrico ljubezni do knjig med mladimi bralci!

Najlepši bralni kotiček

V vaših učilnicah ste si uredili tako lepe in čarobne kotičke, da si zlahka predstavljamo, kako otroci radi zahajajo vanje in se v prijetnem okolju predajajo zanimivim knjižnim svetovom. Prav zato ste vsi, ki ste trud vložili v opremljanje vaših prekrasnih kotičkov, že zmagovalci, saj je dragocen prav vsak trenutek, ki ga otroci preživijo v prijetni družbi knjig

Kot običajno, bomo podelili dve nagradi, eno v kategoriji vrtcev in drugo v kategoriji šol. Med vrtci je žirijo najbolj prepričal:

  • Bralni kotiček vrtca Izvir Rogaška Slatina, skupine 15, v katerem mladi bralci poleg knjig najdejo tudi druga vizualna bralno-spodbujevalna pomagala,  v njem je denimo poseben “pravljični stolček” za pripovedovanje pravljic in kamišibaj gledališče. Za udobje v svetlem in zračnem kotičku poskrbijo mehke blazine in vzmetnica, ki je kot nekakšen varen in vabljiv pristan, v katerem se lahko predajamo bogastvu knjižnih prostranstev. Otroci nagrajene skupine bodo prejeli vsak po en izvod slikanice Modra raca korejske ustvarjalke Lilie.
  • V kategoriji šol se je žirija po dolgem tehtanju, premišljevanju in kramljanju odločila nagraditi kotiček učencev 1. in 2. e razreda OŠ Lucijana Bratkoviča Bratuša Renče, POŠ Bukovica, ki so ustvarili pravi bralni raj. Udobje je zagotovljeno z mehkimi blazinami, police pa krasijo čudovite knjige, najlepše pravljice in najljubše knjige učencev. Stene kotička krasi čudovito staro drevo, na katerem so pritrjene izdelane knjige z  naslovi najljubših knjig. Pod drevesom se nahaja udoben kavč, ob njem pa svetilka, ki s toplo svetlobo osvetljuje bralni kotiček. Otroke nagrajenega razreda bomo nagradili z izvodi knjige Mala zima Kestutisa Kasparavičiusa.

Najdaljši bralni vlakec

Letos se je po Sloveniji od neverjetnega in množičnega čuha-puhanja kar kadilo! V dejavnosti je sodelovalo 136 različnih razredov in vrtčevskim skupin, 2340 otrok je s skupnimi močmi prebralo … NEVERJETNIH … 20 051 knjig! Gre za zares osupljiv in občudovanja vreden rezultat, zato bi radi čestitali vsem sodelujočim otrokom, njihovim staršem, starim staršem ter drugim bralcem in bralkam v domačem ali šolskem okolju. Seveda pa si posebne pohvale zaslužite mentorice in mentorji, ki ste vaš bralski podmladek navdušili za tako zavzeto branje!

Izpostaviti je potrebno še eno stvar, in sicer obstaja veliko različnih pristopov in načinov branja, ki jih predvideva dejavnost bralnega vlakca, in prav nobeden ni bolj pravilen od drugega, vsi so odlični in dragoceni, saj sledijo osnovnemu cilju: spodbujanju branja. Zato ni pomembno ali ste vaši lokomotivi pridružili le knjige-vagončke, ki ste jih prebrali v sklopu projekta NMK ali tudi vagončke, ki ste jih prebrali za druge projekte, v šoli, v vrtcu ali doma. Poleg tega nekateri otroci berejo samostojno, zato branje od njih terja nekoliko več časa in zbranosti, kot če zgodbe poslušajo, a oboji so vendarle bralci na različnih razvojnih stopnjah. V bralnem vlakcu zares šteje prav vsaka knjiga in le pomislite, kakšen uspeh je, da ste vsi skupaj ustvarili lokomotivo, ki za seboj vleče kar 20 051 vagončkov! To je vsekakor hvale vreden dosežek! Prav zato smo se odločili, da bomo za vse mlade in nadobudne bralske vlakovodje izdelali priznanje, ki bo dostopno na spletni strani www.nasamalaknjizica.si, od koder ga boste lahko natisnili za prav vse sodelujoče otroke (priznanje bo na spletni strani dostopno v drugi polovici maja).

Ker ste se letos v tej aktivnosti res izkazali, smo se poleg tega odločili, da nagradimo kar tri sodelujoče razrede/skupine:

1. Najhitreje in najsiloviteje so po bralnih tirih drveli otroci 2. razreda podaljšanega bivanja OŠ Ivana Cankarja Ljutomer, saj je 21 otrok samostojno ali skupaj v razredu in doma ob pomoči staršev prebralo kar 1535 knjig.

2. Na drugo mesto so pribrzeli otroci iz vrtca pri OŠ Čepovan, v katerem je 17 otrok poslušalo ali pripovedovalo kar 875 knjig.

3. Tretje mesto pa so zasedli otroci OŠ Solkan, POŠ Grgar, kjer je 14 otrok prebralo 626 knjig.

Zmagovalni razredi bodo nagrajeni z nagradnim obiskom ustvarjalca/ke knjig, ki so vključene v projekt. Vsem sodelujočim še enkrat izrekamo iskrene čestitke!

Literarno-likovni natečaj

Mladi bralci so pridno ošilili pisala in počesali čopiče, saj ste nas presenetili s kopico odličnih likovnih in besednih stvaritev. Po dolgih urah prebiranja, ogledovanja in primerjanja smo prišli do letošnjih zmagovalcev:

I. stopnja: vrtec, 1. razred
Knjiga: Piret Raud: Morje. Prevedla Julija Potrč Šavli.
NASLOV LIKOVNEGA IZDELKA: Čudežna bitja podvodnega sveta

Tule je imela žirija še posebej težko nalogo, saj bi z prekrasnimi izdelki otrok brez težav opremili veliko galerijo, a nazadnje smo se odločili nagraditi:

1. Učence 1.c razreda OŠ Dragomirja Benčiča – Brkina Hrpelje pod mentorstvom Tine Babuder in Monike Gombač, ki so ustvarjali v zanimivi tehniki kolažnega tiska.

2. Otroke iz skupine D6 (predšolska skupina) iz ZUDV Dornava pod mentorstvom Tee Žagar in Kvirine Vesenjak, ki so ustvarili imenitne tridimenzionalne ilustracije osupljivih podvodnih bitij.

II. stopnja: 2. razred
Knjiga: Biljana S. Crvenkovska: Nevidna hiša. Ilustriral Vane Kosturanov. Prevedel Aleš Mustar.
NASLOV SPISA: Če bi odšel/-a od doma, bi najbolj pogrešal/-a …

1. Eva Hafner iz 2.b razreda OŠ Komenda Moste, pod mentorstvom Urške Lukman Žiberna. Spis učenke brez odvečnih besed spretno oriše otroški doživljajski svet, v katerem pomembno vlogo igrajo tudi reči, ki za odrasle izgubijo pomen. To so denimo plišasti prijatelji, ki imajo v otroških očeh pogosto status živega bitja.

2. Maks Šalej iz 2.b razreda OŠ Komenda Moste, pod mentorstvom Urške Lukman Žiberna. Kratko in jedrnato besedilo s spretno dramatizacijo brez odvečnih besed opiše travmatično situacijo bega od doma, ki sproži najrazličnejša čustva in občutke. Emocionalni vihar pa lahko vsaj delno pomiri človekova predstavna zmožnost – domišljija.

3. Nace Merkač iz 2.k razreda OŠ Koroški jeklarji, PŠ Kotlje pod mentorstvom Aleksandre Kričej. Spretno pisanje razkriva otrokov doživljajski in emocionalni horizont ter način soočanja z nenadnimi življenjskimi spremembami.

III. stopnja: 3. razred
Knjiga: Aino Havukainen in Sami Toivonen: Tine in Bine na vlaku. Prevedla Julija Potrč Šavli.
NASLOV SPISA: Zabavna prigoda z mojega potovanja s Tinetom in Binetom

1. Eli Šinigoj iz 3.c razreda OŠ Srečka Kosovela Sežana pod mentorstvom Tadeje Bogdan. Kdor je kdaj bral zgodbe o Tinetu in Binetu ve, kako odštekane kolobocije se jima dogajajo, zato se spis učenke z razigranim domišljijskim popotovanjem odlično umešča v ta kontekst.

2. Jona Palčar iz 3.a razreda OŠ Ferda Vesela Šentvid pri Stični pod mentorstvom Tine Orač Gornik. Tine in Bine tokrat v družbi avtorice spisa potujeta v Barcelono. Lahko si mislite, kakšna potovalna mrzlica je zajela brata iz Čudne gore, kakor si najverjetneje lahko predstavljate, da potovanje ni minilo brez zabavnih zapletov. Odlično pisanje razkriva slogovno spretnost in veliko besedno zakladnico avtorice.

IV. stopnja: 4. razred
Susanna Mattiangeli: Mina HB 2. Ilustrirala Rita Petruccioli. Prevedla Dušanka Zabukovec.
NASLOV SPISA: Zmešal/-a sem čarobni napoj, da bi …

1. Anže Kos iz 4.k razreda POŠ Kotlje pod mentorstvom Suzane Makič. Spis učenca v odličnem slogu in z različnih vidikov predstavi, kako bi se dalo čarobni napoj uporabiti za dosego lepega in plemenitega cilja: spreminjanja sveta na bolje.

2. Nana Kotnik iz 4.k POŠ Kotlje pod mentorstvom Suzane Makič. Besedilo odlično oriše igrivo otroško videnje sveta, v katerem so izjemno pomembni medvrstniški odnosi, prijateljstva in simpatije.

V. stopnja: 5. razred
Knjiga: Stefan Boonen: Tabor Bravo. Ilustriral Melvin. Prevedla Stana Anželj.
NASLOV SPISA: Moj dan z Osvaldom

1. Lina Furman iz 5. a razreda OŠ Pod goro Slovenske Konjice pod mentorstvom Maje Olup. Spis imenitno posnema nekoliko odštekano vzdušje knjige, ki ga je navdihnila, hkrati pa se od nje oddaljuje z edinstveno in izvirno zgodbo.

2. Isabela Slavnič iz 5. razreda Evropske šole Ljubljana pod mentorstvom Majde Križman Žužek. Besedilo v brezhibnem in bogatem slogu izriše dogajalno linijo in zaplet utemelji na nepričakovanih živalskih obiskovalcih. Spis se zaključi tako, da se Osvald vrne v knjigo, iz katere je prišel in tako poskrbi še za zanimiv postmodernistični obrat.

VI. stopnja: 6. razred
Knjiga: Bart Moeyaert: Gosak in njegov brat. Ilustrirala Gerda Dendooven. Prevedla Mateja Seliškar Kenda.
NASLOV SPISA: Od nekdaj me zanima, zakaj …

Žirija iz te stopnje ni izbrala nobenega spisa.

VII. stopnja: 7. razred
Knjiga: Francesco D´Adamo: Pot čez morje. Prevedel Vasja Bratina.
NASLOV SPISA: S Toninom sva nekomu pomagala in mu polepšala dan.

1. Filip Podržaj iz 7. razreda OŠ Istrskega odreda Gračišče pod mentorstvom Darinke Bestjak. Spis se na eni strani spretno navezuje na knjigo, ki ga je navdihnila, hkrati pa se od nje v bistvenih elementih odmika in preseneti s svojo podrobno izrisano in spretno zastavljeno pripovedjo.

VIII. stopnja: 8. in 9. razred
Knjiga: Albert Wendt: Tok-Tok v Sovjem dolu. Prevedla Alexandra Natalie Zaleznik.
NASLOV SPISA: Osupljivo znanstveno odkritje*

1. Blaž Podržaj iz 9. razreda OŠ Istrskega odreda Gračišče pod mentorstvom Darinke Bestjak. Pisanje razriva veliko mero jezikovne gibkosti, slogovne spretnosti in domišljijskega bogastva. Dramatizirani del prinaša spretne in dodelane dialoge, ki dobesedno zaživijo pred bralci.

Avtorji nagrajenih spisov in razreda, ki sta izdelala likovne izdelke, bodo prejeli knjižne nagrade in poklepetali z enim od avtorjev na posebnem srečanju v juniju. O podrobnostih boste mentorice/-ji nagrajencev obveščeni tudi po e-pošti.

Še enkrat iskrene čestitke vsem nagrajencem in nagrajenkam!