Dragi NMK-jevci,
Literarno-likovni natečaj se je zaključil in z veseljem objavljamo nagrajence ter upamo, da se boste tudi prihodnje leto z veseljem priključili k dodatni aktivnosti.
Nagrajenci so:
1. stopnja: vrtec, 1. razred
Knjiga: Gülşah Yemen: Črta. Prevedla Alenka Urh.
NASLOV LIKOVNEGA IZDELKA: Iz črte je nastalo …
Nagrajenci: Tais, Alya, Neja, Mark, Meta, Sara, Adrian, Val, Mia, Brin, skupini Mikujčki A in Mikujčki B, vrtec Čarobni svet, Kranj; učenci 1. b razreda OŠ Dragomirja Benčiča – Brkina Hrpelje.
Žirijo so izdelki otrok iz vrtca Čarobni svet, Kranj, prepričali z izvirnim spoznavanjem in ustvarjanjem črt. Skupina Mikujčki A je črte izrisala z lepilom, ki so ga vodili po papirju, na katerega so na koncu potresli sol. Črte se združujejo v najraznovrstnejše oblike, izdelek pa so z vodenimi barvami tudi pobarvali. Skupina Mikujčki B je s pomočjo črt spoznavala tudi črke in nove besede; vsak otrok je na izrezano črko lepil izbrane črte raznovrstnih barv in oblik. Izdelki so barviti in zanimivi z obeh strani.
Učenci 1. b razreda OŠ Dragomirja Benčiča – Brkina Hrpelje so za svoje izdelke najprej ustvarili podlago za praskanko z voščenkami, nato so jo prebarvali z jajčno tempero in vanjo vpraskali črte s palčko. Iz črt je nastala zabava, pomlad, robot, njihov razred na sprehodu, hiše, punčke, mesta, plaža … Njihovi izdelki so ustvarjeni s skrbnostjo in veliko domišljije.
II. stopnja: 2., 3. razred
Knjiga: Andreja Peklar: Tisoč ptic.
NASLOV SPISA: Ptica mi je na uho zapela skrivnost
Nagrajenca: Zala Cenčič, 2. razred, OŠ Ivana Roba Šempeter pri Gorici, podružnična šola Vogrsko; Matic Šafarič, 3. a, OŠ Tišina.
Žirijo je Zalin spis navdušil s prepričljivo koherentnostjo opisanega dogajanja; z nekaj potezami avtorica izpiše osamljenost glavne junakinje in z njo poveže skrivnost, ki ji jo zaupa ptica. Skrivnost junakinji tako nudi uteho in ji hkrati pomaga pri pisanju naloge. Svoj spis avtorica sklene s poudarkom o tem, kako pomembno je, da znamo dobro poslušati. Tako njena zgodba pridobi večplastnost, hkrati pa je tudi poučna.
Matičev spis izkazuje veliko domišljijo avtorja; v pravljično zasnovo zgodbe vpleta tudi stvarne elemente (na primer napad Turkov, ime gradu). Žirijo je njegov spis navdušil s številnimi preobrati v zgodbi, ki jih avtor spretno pripelje do zaključka.
III. stopnja: 4., 5. razred
Knjiga: Tamara Bakran: Rosica in Fazan ter druge pripovedke. Prevedel Vasja Bratina.
NASLOV SPISA: Na mizi imam medaljon Babušine praprababice
Nagrajenka: Lana Čižmek, 4. b, OŠ XIV. divizije Senovo.
Lanin spis ima trdno in premišljeno strukturo; v realističen okvir avtorica vloži zgodbo, za katero se v končnem preobratu izkaže, da je sanjska. S pomočjo živalskih junakov, polža in konja, izriše sanjski, pravljični svet, v katerem čarovnije postanejo nekaj vsakdanjega. Žirijo je navdušil tudi slog besedila, ki izkazuje avtoričin besedni zaklad in visoko pismenost.
IV. stopnja: 6., 7. razred
Knjiga: Stefan Boonen: Najdenka iz Puhljevega gozda. Prevedla Stana Anželj.
NASLOV SPISA: Gospod Valjon je ugrabil pekove sinove
Nagrajenki: Viva Ribič Bramen, 6. b, OŠ Duplek; Tara Jordan, 7. d, OŠ Šenčur.
Viva v začetku spisa skrbno oriše značaj glavnega junaka, ugrabljenega pekovega sina, in njegov odnos z drugimi junaki. Dogajanje bolj in bolj stopnjuje, vanj vpleta tako dialoge kot razmišljanja junakov, na koncu pa zgodbo sklene z Najdenkino zamislijo za rešitev pekovega sina. V izvirnosti in iznajdljivosti rešitve odseva duh Boonenove knjige.
Tarin spis je žirijo prepričal z izvirno zamislijo; v njem se avtorica ne osredotoča toliko na ugrabitev pekovih sinov, temveč nadvse podrobno predstavi policijsko preiskavo. V zgodbo vplete celoten kolektiv Puhljevega gozda, s čimer izrazi poznavanje Boonenove knjige, hkrati pa v izvirnem zaključku spisa izriše svoje nadaljevanje Najdenkine zgodbe.
V. stopnja: 8., 9. razred
Knjiga: Reeli Reinaus: Marij, magija in volkodlakinja Vera. Prevedla Julija Potrč Šavli.
NASLOV SPISA: Gozdno bitje me je prosilo za pomoč
Nagrajenec: Rok Lavrič, 8. a, OŠ Toneta Pavčka.
Rokov spis je žirijo očaral z močno ekološko noto, ki jo avtor organsko vplete v besedilo. Dogajanje v gozdu, ki je poln smeti, avtor sklene z razmislekom glavnega junaka o tem, da “ni še nihče zapisal uroka, ki bi odčaral smeti”, da moramo torej zanje poskrbeti sami. Avtorjev slog se izkaže za dovršenega že v uvodnem delu eseja, nekoliko odprt konec pa bralcu vzbudi zanimanje po nadaljevanju zgodbe.
Čestitke vsem nagrajencem za čudovite izdelke! Nagrade bomo podelili v juniju v Trubarjevi hiši literature v Ljubljani. Nagrajence bomo o dogodku vnaprej obvestili; komaj čakamo, da se srečamo in poklepetamo o prebranih knjigah!